Dag 1: Opruimen van mijn bureau

De allereerste dag van mijn “Een kastje per dag” project. Een jaar lang elke dag iets opruimen. Althans.. Dat gebeurt uiteraard niet helemaal.. Ik heb gewoon geen tijd om echt elke dag iets te doen en hoe doe je dat dan als je op vakantie bent enzo? Maar om mijzelf toch een beetje regeltjes te geven besluit ik toch elke dag iets op te ruimen, dit hoeft geen hele kast te zijn, mag ook gewoon 1 plank zijn bijvoorbeeld, of 1 la. En als ik de smaak te pakken heb en verder wil is dat alleen maar goed! Maar ik wil mezelf soms wel een weekend of een weekje vrij gunnen.

Maargoed. Dag 1. Ik heb het in mijn hoofd gehaald om mijn overvolle bureau op te ruimen. Het lag vol met prullen, papiertjes die weg konden, zakelijke bonnen die in een map moesten om later uitgezocht te worden en ga zo maar door.

De voor foto:

Wat zei ik? Een overvol bureau vol met prullen! Ik zag echt door de bomen het bos niet meer. Ik heb een eigen bedrijf en het is zo langzamerhand wel tijd voor de aangifte van het laatste kwartaal van 2011. Hoe moet ik met zo’n overvol bureau mijn administratie goed kunnen uitwerken? Dat gaat niet natuurlijk!

Dus hing ik mijn sinterklaas cadeautje aan de muur:

Dit is een handgemaakt “schilderijtje” door mijn client. Ik werk in de thuiszorg en kreeg dit als sinterklaas cadeautje in december. Super leuk. Ik heb geen idee of dit voor altijd aan de muur blijft hangen, maar voor nu maakt het de muur even wat minder kaal.

En dit is de na foto. Stukken beter niet waar?
De plankjes, laatjes en andere dingen aan de onderkant van het bureau zijn voor later, het belangrijkste was voor nu even dat ik weer ruimte had om mappen neer te leggen om mijn administratie te kunnen doen.

Een klusje dat met 20 minuutjes gepiept was, veel spullen zijn verplaatst, maar ook dat is later allemaal aan de beurt.
Het spits is eraf! Kom maar op met dit project!